HTML

Politikai kampány blog

A blog szerzője Varga Áron (1985) politológus. Korábban több hazai intézet politikai elemzője, majd vezető tanácsadója, a Corvinus Egyetem Politikatudományi Doktori Iskolájának hallgatója.

A blog a facebookon

Friss topikok

  • Csavarjagin: Remélem, jól aludtál az akolban, a szállongó szarillat közepette. Én kiválóan. Mint mondtam, EZ a ... (2014.04.06. 08:28) Mire számíthatunk?
  • ♔batyu♔: Érdekes, hogy a demokratáknak miért nem tetszenek a civilek. Máskor (Milla) pedig úgy odavannak ér... (2014.03.24. 14:07) SMS: Profi kampány a Fidesz ellen - vagy a Fideszért?
  • Rémbódess: Ok, akkor nézzük eme prudens gazdaságpolitika gyakorlati megvalósulását: Találnak egy rakat pénzt... (2014.03.19. 13:35) Miért nincs a Fidesznek programja?
  • Republic Forever!: @űrszelvény: "És vajon jobb lesz-e neki, ha azért nincs földje, mert nem tudott versenyben maradni... (2014.03.14. 13:44) MSZP-s kampányvideók: Egy év csúszással
  • states1: Maradjunk annyiban, hogy a 31 már csak 18, és még az sem biztos. A tények tehát ne zavarják a szer... (2014.03.09. 06:52) Honnan az ördögből?

Címkék

2013 (1) 2014 (18) amerika (1) arnóth (1) atomerőmű (1) belváros (1) bernadett (1) big (1) blikk (1) bohóc (1) botrány (1) bruck (1) bulvár (1) cöf (2) compass (1) csalás (1) demokratikus koalíció (1) dk (1) e-mail (1) együtt (3) ellenzék (1) elnökválasztás (1) előny (1) eredmény (1) facebook (2) fiatalok (1) fidesz (10) film (1) fkgp (1) földpályázatok (1) gábor (1) gallup (1) google (1) greenpeace (1) hamisítás (1) hátrány (1) hiba (1) hír tv (1) interjú (1) ipsos (1) jelöltek (1) jobban (1) jobbik (5) k-monitor (1) kampány (20) kampányfilm (1) kampányfinanszírozás (4) képviselők (1) kerék-bárczy (1) kétharmad (2) kijev (1) kiszervezés (1) kormány (1) korrupció (2) köteles beszéd (2) kövér (1) közvélemény (1) kreatív (1) kutatás (1) levelezés (1) liberálisok (3) lmp (1) mária (1) média (2) medián (1) megélhetés (1) mesterházy (2) money (1) monok (1) mráz (1) mszp (5) népszavazás (1) népszerűség (1) név (1) nézőpont (1) ogli g (1) olimpia (1) orbán (1) oroszország (1) országgyűlési (1) összefogás (3) összefoglaló (1) paks (2) parlament (2) párt (1) pártok (1) pártválasztó (1) péter (1) plakátok (1) pm (2) politika (2) program (2) putyin (1) reklám (2) rogán (1) sajtó (2) schmuck (1) seres (1) sms (1) szabályosság (1) szavazás (1) széll (1) szélsőjobb (2) szepessy (1) szlogen (1) szlogenek (1) szociáldemokraták (1) szocsi (1) tagok (1) tárki (1) teljesít (1) tisztaság (1) trafikmutyi (1) ukrajna (1) usa (1) választás (10) választási (1) választási rendszer (1) vicc (1) videó (2) video (1) voksmonitor (1) zsolt (1) Címkefelhő

Fő üzenet nélkül nem megy

2014.02.27. 08:45 :: Varga Áron

"Magyarország jobban teljesít" - hirdeti a Fidesz, és erről mindenki értesült, mert a kormány elég erőteljes médiakampányt kerített az üzenet köré. A Fidesznél tehát ez a kampány fő üzenete. De tudja valaki, mit hirdetnek az ellenzéki pártok? 

Egy ismerősöm mesélte, tehát közvetett információról van szó, hogy egy meglehetősen neves baloldali kampánytanácsadó értekezett arról: a posztmodern kampányokban már nincsen egyetlen központi üzenet, akár négy-öt üzenettel is meg lehet szólítani, el lehet érni a választókat - hangzott az érvelés. Én ebben nem hiszek, például ezért:

forward.jpg

Bármely demokratikus ország politikai kampányai során állandó minta az aktuálisan legfrissebb amerikai választási csatározás. Ez régen is így volt, és most sincs másként. A 2012-es választáson Obama egyetlen szóval (Forward) összegezte üzenetét, ellenfele, Mitt Romney pedig szintén használt egy általános szlogent (Believe in America). Ha kicsit visszarepülünk Magyarországra, azt látjuk, hogy ezt a Fidesznél is tudják: ezért készült el a "Magyarország jobban teljesít" kampány, amelyet már hónapok óta bevezettek a választók számára.

A Jobbiknál egy Vona-interjúból tudtam meg, hogy a szélsőjobboldali párt üzenete: "Megélhetést, rendet, elszámoltatást" lesz. Ez nem sok jót jelent a Jobbik számára, hiszen normális esetben nem egy interjúból kéne értesülnie a politikát ráadásul kitüntetett figyelemmel követő választónak arról, mi egy párt szlogenje, hanem a plakátokról vagy különböző reklámokból. Persze értem én, hogy korlátozottak a kampánylehetőségek, de a Jobbiktól én egyelőre csak a "Szebb jövőt - Szebb jövedelmet" plakátot láttam, és a borzalmas szóvicc ellenére működőképesnek is találtam. Az LMP-nél szintén nem derült ki, mi a párt fő üzenete. Friss választási programjuknak sincsen külön címe, pedig ez orientálhatna, de nem. Talán azt hiszik a zöld pártnál, hogy a Lehet Más a Politika pártnév másodszor is eladható kampányüzenetként - de akkor tévednek. 

A legnagyobb baj azonban az Összefogás háza táján van. Úgy egészen egyszerűen nem lehet kampányolni, hogy a Fidesz elvben érdemi kihívójának nincsen egyetlen szóban vagy mondatban összefoglalható üzenete. Az MSZP honlapján az "Esély a változásra - Remény mindenkinek" felirat fogad, az Együtt 2014-nél ilyesmit egyáltalán nem találok. Nehéz másra gondolni, mint arra, hogy egyszerűen még nincsen kész az Összefogás központi üzenete. Ha ez így van, az ellenzék nagyon el van csúszva ennek kitalálásával, illetve nyilvánosságra hozásával. Ha pedig nem is terveznek ilyet, akkor óriásit hibáznak.

Szlogen nélkül ugyanis nem lehet kampányolni. Ha egyetlen mondatban nem tudjuk meggyőzni a bizonytalan választót arról, miért szavazzon pártunkra/pártszövetségünkre, akkor tíz mondatban sem fog sikerülni.

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a Politikai kampány blogot a Facebookon!

4 komment

Címkék: kampány választás mszp fidesz pm együtt jobbik összefogás 2014 liberálisok szlogen jobban teljesít

A bejegyzés trackback címe:

https://politikaikampany2014.blog.hu/api/trackback/id/tr365833947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merker Iván 2014.02.27. 09:10:29

Amúgy a Jobbik szlogenje szerepelt a szórólapjukon valahol.

Carola 2014.02.27. 10:10:50

Én már egy kicsit unom ezt az üzenet számonkérősdit. Ez csak a vége a dolognak. Akkor jöhet az üzenet, ha van tartalom, elképzelés. A példaként citált Obama kampányban is a tartalomból indultak és abból lett a szlogen.
Nem a szlogen hiányával van a probléma, ez csak egy tünet. A tartalom hiányzik.

Varga Áron 2014.02.27. 10:13:46

@Merker Iván: Igen, minden egyéni választókerületi szórólapon rajta van. De először mégis egy Vona-interjúban olvastam.

Merker Iván 2014.02.27. 16:48:09

@Varga Áron: Oké, elhiszem. :) Amúgy ez is nagyon jó cikk lett.