Miközben a nap legfontosabb, politikai szempontból akár az egész kampányt meghatározó eseménye egyértelműen a Simon Gábor-botrány, új kampányeszközök megjelenésére is figyelmesek lehettünk az elmúlt időszakban. A hétvégén munkaügyben egész sokat kellett utaznom, volt alkalmam tehát megfigyelni, hogy egyre több politikai plakátot helyeztek ki (amúgy az utak mellé, amire - elméletben legalábbis - korlátozott lehetőségek állnak rendelkezésre).
A legmegdöbbentőbb a Független Kisgazdapárt újjáéledése. Sajnos erről nincs fotóm (update: már van), a plakáton "Péter üzeni: újra erősek vagyunk!" felirat olvasható, egy traktor kíséretében. Mondhatnám, hogy traktorral kampányolni olyan, mint szamurájkarddal műteni, de ez nem feltétlenül igaz, viszont valószínűleg nem is cél. Az újjászülető - talán lehet ilyen szavakat használni, ha már úgyis biblikus hangvételű a "Péter üzeni" üzenet, holott valójában Hegedűs Péter pártelnökről van szó, csak őt lefelejtették - kisgazdapárt valószínűleg pontosan azt a célt tűzte ki magának, mint Big Money (Összefogás Párt) és Schmuck Andor (Szociáldemokraták): a kampányra költhető források maximalizálását.
Ennél eggyel érdekesebb a Jobbik plakátja. Szóviccel kampányolni iszonyú veszélyes, a "szebb jövőt - szebb jövedelmet" ugyan nem vérciki, de logikailag sem állja meg a helyét - én például nem szebb, hanem több jövedelmet szeretnék. A plakátról kicsit a csodálatos magyar mozifilmcím-fordítások jutnak eszembe (az én személyes kedvencem a "Bambanő"). Lényegében a plakát arra szolgál, hogy a Jobbik jelezze: itt vagyunk és több pénzt akarunk neked adni. Erre egyébként ez a plakát a saját idétlenségében is tökéletes, más kérdés, hogy a fiatalos imázst talán nem szóviccekkel kellene megalapozni. De hát ez legyen az ő bajuk.