HTML

Politikai kampány blog

A blog szerzője Varga Áron (1985) politológus. Korábban több hazai intézet politikai elemzője, majd vezető tanácsadója, a Corvinus Egyetem Politikatudományi Doktori Iskolájának hallgatója.

A blog a facebookon

Friss topikok

  • Csavarjagin: Remélem, jól aludtál az akolban, a szállongó szarillat közepette. Én kiválóan. Mint mondtam, EZ a ... (2014.04.06. 08:28) Mire számíthatunk?
  • ♔batyu♔: Érdekes, hogy a demokratáknak miért nem tetszenek a civilek. Máskor (Milla) pedig úgy odavannak ér... (2014.03.24. 14:07) SMS: Profi kampány a Fidesz ellen - vagy a Fideszért?
  • Rémbódess: Ok, akkor nézzük eme prudens gazdaságpolitika gyakorlati megvalósulását: Találnak egy rakat pénzt... (2014.03.19. 13:35) Miért nincs a Fidesznek programja?
  • Republic Forever!: @űrszelvény: "És vajon jobb lesz-e neki, ha azért nincs földje, mert nem tudott versenyben maradni... (2014.03.14. 13:44) MSZP-s kampányvideók: Egy év csúszással
  • states1: Maradjunk annyiban, hogy a 31 már csak 18, és még az sem biztos. A tények tehát ne zavarják a szer... (2014.03.09. 06:52) Honnan az ördögből?

Címkék

2013 (1) 2014 (18) amerika (1) arnóth (1) atomerőmű (1) belváros (1) bernadett (1) big (1) blikk (1) bohóc (1) botrány (1) bruck (1) bulvár (1) cöf (2) compass (1) csalás (1) demokratikus koalíció (1) dk (1) e-mail (1) együtt (3) ellenzék (1) elnökválasztás (1) előny (1) eredmény (1) facebook (2) fiatalok (1) fidesz (10) film (1) fkgp (1) földpályázatok (1) gábor (1) gallup (1) google (1) greenpeace (1) hamisítás (1) hátrány (1) hiba (1) hír tv (1) interjú (1) ipsos (1) jelöltek (1) jobban (1) jobbik (5) k-monitor (1) kampány (20) kampányfilm (1) kampányfinanszírozás (4) képviselők (1) kerék-bárczy (1) kétharmad (2) kijev (1) kiszervezés (1) kormány (1) korrupció (2) köteles beszéd (2) kövér (1) közvélemény (1) kreatív (1) kutatás (1) levelezés (1) liberálisok (3) lmp (1) mária (1) média (2) medián (1) megélhetés (1) mesterházy (2) money (1) monok (1) mráz (1) mszp (5) népszavazás (1) népszerűség (1) név (1) nézőpont (1) ogli g (1) olimpia (1) orbán (1) oroszország (1) országgyűlési (1) összefogás (3) összefoglaló (1) paks (2) parlament (2) párt (1) pártok (1) pártválasztó (1) péter (1) plakátok (1) pm (2) politika (2) program (2) putyin (1) reklám (2) rogán (1) sajtó (2) schmuck (1) seres (1) sms (1) szabályosság (1) szavazás (1) széll (1) szélsőjobb (2) szepessy (1) szlogen (1) szlogenek (1) szociáldemokraták (1) szocsi (1) tagok (1) tárki (1) teljesít (1) tisztaság (1) trafikmutyi (1) ukrajna (1) usa (1) választás (10) választási (1) választási rendszer (1) vicc (1) videó (2) video (1) voksmonitor (1) zsolt (1) Címkefelhő

Mennyit költenek Facebookra?

2014.01.28. 11:15 :: Varga Áron

A Blikk összeállítást közölt arról, mennyit költenek egyes politikusok facebookos hirdetésekre. A lap beszámolója szerint Bajnai Gordonék "néhány százezer" forintot, Rogán Antal napi 10-15 dollárt (havi 70-100 ezer forintot) Papcsák Ferenc zuglói polgármester néhány tízezret, Mesterházy Attila pedig ismeretlen összeget. Azt én sem pontosan értem, miért pont őket kérdezték meg - illetve Mesterházyt és Bajnait igen, de miért nem Orbánt és Vonát, miért két budapesti polgármestert? -, de mielőtt elkezdenénk befogott orral bulvárlapozni, jegyezzünk meg három dolgot:

1. A Blikk néhány alkalommal példásan elöl járt bizonyos visszaélések - például a képviselők által felvett kettős költségtérítések - felderítésében. Ez igazán jó értelemben vett oknyomozó újságírói munka. Igaz, 2010 után kezdtek látszódni némi elfogultság-jelek is a bulvárlapban, Orbán Viktor miniszterelnök igazán ritkán tűnik fel negatív színben a lap hasábjain. Sőt.

2. A Blikk napi 167 ezer eladott példányával jelentős mennyiségű választóhoz ér el. A politikusoknak tehát úgy kell számolniuk, hogy egy pozitív tartalmú Blikk-megjelenés többet ér mondjuk egy Népszabadság-, tíz Népszava- és egy Klubrádió-megjelenésnél (hasra ütöttem). Márpedig főként a baloldal gyakran esik abba a hibába, hogy a médiaszerepléseiket "letudják" a megmaradt kevés számú baráti médiában. De ezeket többnyire azok követik-olvassák-hallgatják, akik amúgy is az Összefogásra (fenébe, hogy elkaszálták ezt a nevet, sokkal egyszerűbb, mint kiírni a négy pártnevet) szavaznak.

sarka2.jpg

3. A Facebook nem varázsszer, a lájk nem szavazat. Lehet azt mondani, hogy a Fidesz a Facebookon nyert választásokat (Orbán 2010), de ez nem igaz. Az sem, hogy a Jobbikot az online jelenléte vitte az Országgyűlésbe. Hogy mégsem lehet teljesen lenézni a dolgot, azt az LMP sikere mutatja: a párt aligha lett volna parlamenti tényező online jelenlét nélkül. De ez csak arra volt elég, hogy bemutassa a párt - akkor még mindenképpen - friss imázsát, amivel alternatívát tudott jelenteni főként a kiábrándult liberális szavazóknak. Hogy miért írom ez utóbbit? - kérdezhetnék az LMP szimpatizánsai, hiszen ők egy rendszerkritikus zöld párt. Nos, azért, mert az LMP lényegében pontosan ott kapott számottevő mennyiségű szavazatot 2010-ben, ahol korábban az SZDSZ erős volt. Ezért is kéne óvatosan bánni a "liberálisozással", bár lehet, hogy ez a hajó már elment.

Szólj hozzá!

Címkék: kampány sajtó bulvár blikk facebook

A bejegyzés trackback címe:

https://politikaikampany2014.blog.hu/api/trackback/id/tr235786254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.