HTML

Politikai kampány blog

A blog szerzője Varga Áron (1985) politológus. Korábban több hazai intézet politikai elemzője, majd vezető tanácsadója, a Corvinus Egyetem Politikatudományi Doktori Iskolájának hallgatója.

A blog a facebookon

Friss topikok

  • Csavarjagin: Remélem, jól aludtál az akolban, a szállongó szarillat közepette. Én kiválóan. Mint mondtam, EZ a ... (2014.04.06. 08:28) Mire számíthatunk?
  • ♔batyu♔: Érdekes, hogy a demokratáknak miért nem tetszenek a civilek. Máskor (Milla) pedig úgy odavannak ér... (2014.03.24. 14:07) SMS: Profi kampány a Fidesz ellen - vagy a Fideszért?
  • Rémbódess: Ok, akkor nézzük eme prudens gazdaságpolitika gyakorlati megvalósulását: Találnak egy rakat pénzt... (2014.03.19. 13:35) Miért nincs a Fidesznek programja?
  • Republic Forever!: @űrszelvény: "És vajon jobb lesz-e neki, ha azért nincs földje, mert nem tudott versenyben maradni... (2014.03.14. 13:44) MSZP-s kampányvideók: Egy év csúszással
  • states1: Maradjunk annyiban, hogy a 31 már csak 18, és még az sem biztos. A tények tehát ne zavarják a szer... (2014.03.09. 06:52) Honnan az ördögből?

Címkék

2013 (1) 2014 (18) amerika (1) arnóth (1) atomerőmű (1) belváros (1) bernadett (1) big (1) blikk (1) bohóc (1) botrány (1) bruck (1) bulvár (1) cöf (2) compass (1) csalás (1) demokratikus koalíció (1) dk (1) e-mail (1) együtt (3) ellenzék (1) elnökválasztás (1) előny (1) eredmény (1) facebook (2) fiatalok (1) fidesz (10) film (1) fkgp (1) földpályázatok (1) gábor (1) gallup (1) google (1) greenpeace (1) hamisítás (1) hátrány (1) hiba (1) hír tv (1) interjú (1) ipsos (1) jelöltek (1) jobban (1) jobbik (5) k-monitor (1) kampány (20) kampányfilm (1) kampányfinanszírozás (4) képviselők (1) kerék-bárczy (1) kétharmad (2) kijev (1) kiszervezés (1) kormány (1) korrupció (2) köteles beszéd (2) kövér (1) közvélemény (1) kreatív (1) kutatás (1) levelezés (1) liberálisok (3) lmp (1) mária (1) média (2) medián (1) megélhetés (1) mesterházy (2) money (1) monok (1) mráz (1) mszp (5) népszavazás (1) népszerűség (1) név (1) nézőpont (1) ogli g (1) olimpia (1) orbán (1) oroszország (1) országgyűlési (1) összefogás (3) összefoglaló (1) paks (2) parlament (2) párt (1) pártok (1) pártválasztó (1) péter (1) plakátok (1) pm (2) politika (2) program (2) putyin (1) reklám (2) rogán (1) sajtó (2) schmuck (1) seres (1) sms (1) szabályosság (1) szavazás (1) széll (1) szélsőjobb (2) szepessy (1) szlogen (1) szlogenek (1) szociáldemokraták (1) szocsi (1) tagok (1) tárki (1) teljesít (1) tisztaság (1) trafikmutyi (1) ukrajna (1) usa (1) választás (10) választási (1) választási rendszer (1) vicc (1) videó (2) video (1) voksmonitor (1) zsolt (1) Címkefelhő

Már nem lehet hazudni - hazudták

2014.01.27. 14:12 :: Varga Áron

Érdekes interjút adott a 2014-es politikai kampányról Bruck Gábor, a Sawyer-Miller Group elnöke, Demszky Gábor volt főpolgármester volt főtanácsadója (ez is egy érdekes pozíció). A fizetett interjú tele van tévedésekkel, nézzünk néhányat. Távirati stílusban:

"Egyszerűen ma már nem éri meg hazudni, ha megteszed lehet, hogy árnyékként követ majd életed végéig."

Érdekes, hogy egy ilyen mondatot valaki 2014-ben Magyarországon le tud írni. Politikusok folyamatosan hazudnak: azt mondják, hogy csökkent az államadósság, amikor nőtt. Azt mondják, erős szövetséget kötöttek, amikor legszívesebben kinyírnák egymást. Azt mondják, nem radikálisok, miközben halálbüntetést ígérnek. Nincs politikai erő, amelyik nem hazudik. Most akkor vagy mindenki nagyon hülye, vagy a hazugság megéri.

"Schmitt Pál is bebukott, hiába állt mögötte 20 fős kommunikációs csapat."

Igen, de a hvg.hu által kinyomozott plágiumbotrányba bukott bele, nem pedig az egyébként vitathatatlanul szörnyű kommunikációba. Ahogyan például az sem mindegy, hogy a húsz fős kommunikációs team analfabétákból vagy használható emberekből áll. Én azt hallottam, a Fidesz-holdudvarból sokan a tehetségesebbek közül nem akartak Schmitt Pálnak dolgozni, mert kínosnak tartották. Nekik lett igazuk.

"A legtöbb volt ügyfelem azért bukott meg, vagy vesztett fontos csatát, mert azt hitte, hogy képes manipulálni, az érvek erejével formálni az emberek véleményét."

Brucknak furcsa ügyfelei lehetnek, a manipuláció ugyanis működött és működik.

"A Bajnai-tábor széthullása is részben ezzel magyarázható. Az együttműködés ígéretével indult, majd hónapokig minden arról szólt, hogy kivel miért nem. A baloldalnak új szavazót nem hozott, az MSZP bázisát pofozta darabokra."

Abban persze van némi igazság, hogy Gyurcsányék és Bajnaiék is rárepültek az MSZP bázisára, de "darabokra pofozni" azt nem igazán sikerült: az MSZP 2010 óta nagyjából ugyanúgy áll a közvélemény-kutatások szerint. Érdekes szétesés ez. 

"Szerintem még mindig nem értik, hogy az állítólagos összefogás előtt a Fidesz legyőzhető volt."

Szerintem pedig az összefogás mikéntje és nem maga az összefogás rontotta a baloldal esélyeit. Sőt, anélkül a Fidesz nem is lenne legyőzhető - ezt csak az gondolhatja másképp, aki nem ismeri a választási rendszert.

"A baloldalnak nincs igazi története, de ezért hibáztatom a legkevésbé."

Én pedig ezért a legjobban. Négy évük volt rá...

"Azt hiszem, az új típusú kommunikációt nem értik. Nem hiszik el, hogy az, amit Mesterházy, Bajnai vagy Gyurcsány mond, és az, amit az emberek ebből hallanak, az két teljesen eltérő dolog. 15 hónapja leginkább az összefogásról beszélnek, de mi úgy halljuk, hogy háborúznak."

Ez mondjuk azért van, mert háborúznak.

"Bajnai őszinte ember, de a politikusi szerepe nem lehetett az."

Well...ez maximum személyes szimpátia.

"A politika rengeteget beszél, de a kampány költséges részei, a plakát, a szórólap, a hirdetés alig hat az emberek többségére."

Ezt viszont a politikatudomány elég ügyesen cáfolta (Fridkin-Kenney 2004, csak hogy egyetlen példát említsek. De sokat lehetne.)

"A hagyományos politikai pr már rég meghalt. Egy-egy gyerek és kutyasimogató akció, lufi, bicikli, lakossági fórum, és az összes többi pr-rendezvény sokkal kevesebbet jelent, mint 10 évvel ezelőtt. Ezeknek marginális szerepük van a választás kimenetele szempontjából."

Hm. Érdemes megnézni, mennyi lakossági fórumot tartott a Jobbik 2009-2010-ben. Eljutottak oda is, ahová más nem. Nem biztos, hogy ez volt a siker kulcsa, de hogy nem elhanyagolható tényező, arra mérget vennék.

"A hagyományos média nem döntő faktor."

Ez teljes butaság, a 2012-es Obama-kampányban a legtöbb pénzt televíziós hirdetésre költötték. És ez nem 1992-ben volt...

"2010-ben a Jobbik médiajelenlét nélkül vált jelentős erővé."

Ez még nagyobb butaság. A Jobbik a Gárdával szerzett országos hírnevet - a hagyományos média szerepe ebben óriási volt. Nem szabad felülbecsülni a lájkok erejét.

"Marad a teljes őszintétlenség, már az őszinteség képessége is elveszett belőlünk."

Most akkor lehet hazudni vagy nem lehet? :)

"Kommunikációs szempontból Orbán erőssége, hogy jól ismeri a határait, és nem lépi át őket. Épp olyan, mint Zorán. Nem tud énekelni, gitározni is alig, de 40 év után is képes megtölteni a Sportarénát, mert pontosan tudja, meddig mehet el. Intelligens és sosem lépi át a határait."

Erről nekem inkább egy európai bürokrata jut eszembe, mint Orbán Viktor. Gyakorlatilag Orbán az ellentétét csinálja - nagyokat reszkíroz és nyer, főként az ellenzék gyengesége miatt.

"A lakosság egyik része együtt él a nyugati világgal. Utazik, internetezik, emberfeletti teljesítményekről néz videókat a Youtube-on, és azt látja, hogy a világban a lehetőségek száma a végtelenségig bővül. A magyarok másik része viszont újságpapírból szalonnázik."

Bruck Gábor éppen leprolizta fél Magyarországot. És a szalonna szerintem is finom. Ha a tanácsadó a szalonnázókat próbálná megérteni a másik - egyébként sokkal szűkebb - réteg helyett, talán többet értene Magyarországból is.

"Nem dolgozom senkinek, de őszintén megvallva én sem alkalmaznám magamat."

Végre valamiben egyetértünk.

Szólj hozzá!

Címkék: kampány kreatív interjú választás gábor 2014 bruck

A bejegyzés trackback címe:

https://politikaikampany2014.blog.hu/api/trackback/id/tr575784967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.