HTML

Politikai kampány blog

A blog szerzője Varga Áron (1985) politológus. Korábban több hazai intézet politikai elemzője, majd vezető tanácsadója, a Corvinus Egyetem Politikatudományi Doktori Iskolájának hallgatója.

A blog a facebookon

Friss topikok

  • Csavarjagin: Remélem, jól aludtál az akolban, a szállongó szarillat közepette. Én kiválóan. Mint mondtam, EZ a ... (2014.04.06. 08:28) Mire számíthatunk?
  • ♔batyu♔: Érdekes, hogy a demokratáknak miért nem tetszenek a civilek. Máskor (Milla) pedig úgy odavannak ér... (2014.03.24. 14:07) SMS: Profi kampány a Fidesz ellen - vagy a Fideszért?
  • Rémbódess: Ok, akkor nézzük eme prudens gazdaságpolitika gyakorlati megvalósulását: Találnak egy rakat pénzt... (2014.03.19. 13:35) Miért nincs a Fidesznek programja?
  • Lesz még Magyar Köztársaság: @űrszelvény: "És vajon jobb lesz-e neki, ha azért nincs földje, mert nem tudott versenyben maradni... (2014.03.14. 13:44) MSZP-s kampányvideók: Egy év csúszással
  • states1: Maradjunk annyiban, hogy a 31 már csak 18, és még az sem biztos. A tények tehát ne zavarják a szer... (2014.03.09. 06:52) Honnan az ördögből?

Címkék

2013 (1) 2014 (18) amerika (1) arnóth (1) atomerőmű (1) belváros (1) bernadett (1) big (1) blikk (1) bohóc (1) botrány (1) bruck (1) bulvár (1) cöf (2) compass (1) csalás (1) demokratikus koalíció (1) dk (1) e-mail (1) együtt (3) ellenzék (1) elnökválasztás (1) előny (1) eredmény (1) facebook (2) fiatalok (1) fidesz (10) film (1) fkgp (1) földpályázatok (1) gábor (1) gallup (1) google (1) greenpeace (1) hamisítás (1) hátrány (1) hiba (1) hír tv (1) interjú (1) ipsos (1) jelöltek (1) jobban (1) jobbik (5) k-monitor (1) kampány (20) kampányfilm (1) kampányfinanszírozás (4) képviselők (1) kerék-bárczy (1) kétharmad (2) kijev (1) kiszervezés (1) kormány (1) korrupció (2) köteles beszéd (2) kövér (1) közvélemény (1) kreatív (1) kutatás (1) levelezés (1) liberálisok (3) lmp (1) mária (1) média (2) medián (1) megélhetés (1) mesterházy (2) money (1) monok (1) mráz (1) mszp (5) népszavazás (1) népszerűség (1) név (1) nézőpont (1) ogli g (1) olimpia (1) orbán (1) oroszország (1) országgyűlési (1) összefogás (3) összefoglaló (1) paks (2) parlament (2) párt (1) pártok (1) pártválasztó (1) péter (1) plakátok (1) pm (2) politika (2) program (2) putyin (1) reklám (2) rogán (1) sajtó (2) schmuck (1) seres (1) sms (1) szabályosság (1) szavazás (1) széll (1) szélsőjobb (2) szepessy (1) szlogen (1) szlogenek (1) szociáldemokraták (1) szocsi (1) tagok (1) tárki (1) teljesít (1) tisztaság (1) trafikmutyi (1) ukrajna (1) usa (1) választás (10) választási (1) választási rendszer (1) vicc (1) videó (2) video (1) voksmonitor (1) zsolt (1) Címkefelhő

Így csal a Nézőpont

2014.02.11. 16:55 :: Varga Áron

A Nézőpont Intézet pártkereső alkalmazása lényegében használhatatlan. Olyan, mintha Habony Árpád íratta volna. Hiszen.

Bármely pártkereső alkalmazás természetesen és szükségképpen szubjektív lesz, de az egész csak akkor lesz több ócska kampányeszköznél, ha végigfutjuk "kormánypárti" és "ellenzéki" szemmel is a kérdéseinket, hogy nem tűnnek-e manipulatívnak. Ezt a Nézőpont nemcsak elmulasztotta megtenni, de láthatólag céljával ellentétes volt. Nézzük, hogyan kérdezzünk, ha sugallni akarjuk a választ:

euhatáskör.PNG

"Még több" hatáskört! Hiszen már eddig is sok van az EU-nál, de ők "még többet" akarnak! Nem lett volna elég azt megkérdezni, hogy több vagy kevesebb legyen?

keleti.PNG

Ez meg nyilván a Fidesz válasza lenne a keleti partnerséggel és EU-val kapcsolatos politikára, szemben a baloldali ellenzékkel, ami a keleti partnerség rovására maradna a nyugati vonzáskörzetben. A Fidesz win-win politikát kínál, a baloldal pedig annyit veszít, amennyit nyer. Hülye lenne bárki is nemmel szavazni - ha a kérdés így van feltéve.

emlékmű.PNG

Ez is jó technika: nem arról kérdezünk, amiről a politikai vita folyik. A vita ugyanis nem arról szól, hogy kell-e emlékmű, hanem arról, hogy kell-e a magyar állam felelősségét teljes mértékben a németekre toló emlékmű? Azért itt kibújik a lóláb szög zsákjából: mintha bizony a "zsidó" honfitársaink nem lettek volna "magyarok", a honfitárs szó ellenére. Mindenesetre erre a kérdésre még az V. kerületi emlékművet ellenző ember is tudna igennel válaszolni. Hát még, aki pontosan nem tudja, miről van szó.

dohány.PNG

Hogy persze így is el tudom dönteni, hogy az úgynevezett "trafikmutyi" (idegbajt kapok, ha meghallom ezt a szót, de hát így terjedt el) inkább egy ordas nagy korrupciós botránynak vagy a nemdohányzók jóhiszemű védelmének tűnik, de mi az, hogy "mindent egybevetve"? Miért, ha külön-külön lopják el a trafikot, az jó? Mintha kérlelne a kérdező. Ugyanez jelenik meg a paksi atomerőmű bővítésének ügyében:

atom.PNG

"Mindent egybevetve" és "inkább". Lehetett volna úgy is kérdezni, hogy támogatjuk-e a bővítést a jelenlegi formában. És akkor semmi gond nem lett volna. De ez a léccilécci...

vatikáni.PNG

Na ez pedig ferdítés. Mert ugyan a Vatikáni Szerződés ezt is mondja, meg rengeteg egyéb kiváltságot (szja-felajánlás és főként egyáltalán nem jelentéktelen mennyiségű állami támogatás) is megállapít. Eszem ágában nincs a DK-t védeni (lásd egy bekezdéssel lejjebb), de a DK sem azért akarja felülvizsgálni a szerződést, mert gonosz módon direkt kevesebb pénz adna az egyházi szociális intézményeknek, mint az államiaknak (a kérdés ezt sugallja), hanem pont a fenti okok miatt. Nem kellett volna egyébként sokáig menni: ez az információ elérhető a Vatikáni Szerződés Wikipedia-oldaláról

közmunka.PNG

A "munkáért segélyt" nagyszerű, megbélyegző és káros elvét Szűcs Erika katasztrofális minisztersége nyomán vezette be a Gyurcsány-kormány, majd a Fidesz szeretett bele az ötletbe - úgy látszik, szegényellenességben működik a nagykoalíció. Ezzel a kérdéssel csak az a probléma, hogy a munkaképes embereknek nem a "segély vagy munka", hanem a "segély vagy semmi" a választása (közmunka továbbra sem jut mindenkinek), azaz nem a lustaság tartotta őket vissza a munkakereséstől, hanem az, hogy nem volt mit keresni. De ez már szakmai kérdés, nem annyira a manipuláció a lényeg. 

henyél.PNG

...mint mondjuk a feltétel nélküli alapjövedelemről szóló kérdésnél, ahol csak azt nem írták bele, hogy a tücsök egész nap henyélt, míg a hangya dolgozott, és mégis a tücsök kapta a gonosz szociktól - akinek a hivatalos programjában egyébként nem szerepel az alapjövedelem, ahogy egyik pártében sem - az "ingyenpénzt". 

Na, hát így csal a Nézőpont. Persze csinálják nyugodtan, csak ne vegye senki őket komolyan.

Ha tetszett a bejegyzés, lájkold a Politikai kampány blogot a Facebookon.

198 komment

Címkék: fidesz nézőpont compass mráz pártválasztó

A bejegyzés trackback címe:

https://politikaikampany2014.blog.hu/api/trackback/id/tr765809574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ivrilider 2014.02.11. 18:01:10

most nem olvastam végig, de a "mindet egybevetve" meg az "inkább" bejáratott közvélemény-kutatói módszer... ezzel a válaszmegtagadást akarják elkerülni, hiszen nagyon könnyen mondja bárki, hogy nincs véleménye. az alapokkal persze egyetértek, de ezek a fogások nem a nézőpont hibái

Mister Gumpy 2014.02.11. 22:25:40

Az első kérdésnél van egy sokkal fontosabb "hiba" is. Mi van a nyilvánvalóan nem nemzetállamokkal, illetve a felvilágosult államokkal, akiket nem érdekel, hogy nemzetállamok-e ők, nem így határozzák meg magukat, tőlük nem vett át hatásköröket az EU? Úgy tesz a kérdés, mintha a nemzetállam egy értékmentes alapkategória lenne a mai Európában, nem pedig egy lebontandó XIX. századi csökevény, amiről politikai vita folyik.

komplikato 2014.02.11. 22:49:14

Mi a fene az a "nemzetállam"? Létezik olyan? Létezett valaha? Aki ilyen szavakat kitalál az kit tart "nemzetnek"? Az egész nemzet-testet vagy csak aki szerinte belefér? Vagy mi van?

komplikato 2014.02.11. 22:53:51

27 - Honnan a f*stból tudjuk ha titkos??? :D
16 - Nyilván azért kapnak dupla fejpénzt az egyházi iskolák, no nem mindegyik ugye ...
11 - Ja ilyen apróságokkal ne is foglalkozzatok, hogy egy családba csak egy ember kaphat közmunkát. Ha több ember veszítette el munkáját, akkor felőletek ott döglenek meg. Ráadásul a közmunkáért bér helyett Matolcsy ÓTA éhenhalási segély jár és a közmunka az év egy szűk részében van. már akinek jut.

tisztapista 2014.02.11. 23:00:38

Mindent egybevetve, egyetért-e ön a fentebb leírt mondatokkal?

Én igen.

Tüntess az orbáni diktatúra és simli ellen! 2014.02.11. 23:26:50

Egyetért e hogy Orbán takarodj?

1, igen
2, gyorsan
3 , azonnal

Eddigi kormányzó pártok takarodó a hatalomból, de gyorsan.

El kell menned szavazni, nehogy megint kétharmad legyen.

nandras01 2014.02.11. 23:30:27

szerintem, mindent egybevéve, inkább lófasz a seggükbe. de mindjárt kettő, hogy szorosan álljon.

Mpatikus Eszetlenellenes 2014.02.11. 23:33:30

A poszt felvetésére egyszerű a választ megtalálni.

A fizetésért meg kell dolgozni? IGEN
Átlátszó és együgyű ez a manipuláció? IGEN
IQ 90 alatt tökmindegy mert "uccseértiaparasztja"?
IGEN

Ez a csalásnak nevezett manipuláció a "jobbosnak" hazudott fidesz jéghideg és számító populizmusának újabb eszköze.
Alaposan ki van számítva, s ebbe a matekbe csak az rondíthat bele, ha a parasztja vakarja a fülét, hogy "..itten valami nem stimmel..." s a végén mégis rossz helyre ikszel.
(S ha nem most, hát majd később,

Sírköves Slomó 2014.02.11. 23:53:07

1. A poszter elfelejtette belinkelni a Nézőpontot, nehogy megtudjuk mit hazudik össze vissza arról hogy ezek a kérdések minek vannak nevezve.

2. A poszter elfelejtette belinkelni bármilyen más közvéleménykutató kérdéssorait, hogy véletlenül se lehessen összehasonlítani.

Sírköves Slomó 2014.02.11. 23:53:51

@Pintér milliárdjai honnan vannak, fidesz maffiózók: 'El kell menned szavazni, nehogy megint kétharmad legyen.'

El is megyünk és szavazunk a Jobbikra.

vega4 2014.02.11. 23:56:57

Most nyugodtam meg, mert akkor nyilván lesz málenkij robot emlékév is meg gulág emlékév is.

Sírköves Slomó 2014.02.12. 00:15:41

@komplikato: Ez egy pártkereső nem pártpreferencia vizsgálat. Ott a módszertan, mindenki elolvashatja.

Nem is értem mit akar vele a poszter, vannak pártok akik szégyellik a programjukat?

Patreides · patreides.blog.hu 2014.02.12. 00:39:12

@Sírköves Slomó: "Nem is értem mit akar vele a poszter, vannak pártok akik szégyellik a programjukat?"
.
Milyen kár, hogy ez a "pártkereső" manipulatív módon hazudik a programokról.
Az emberek egy jelentős része meg hajlamos hinni az olyan összeesküvés-elméletekben, mint pl. a levegőt becsíkozva agybefolyásoló-mérgező vegyszert szóró repülőgépek, de azt képtelenek észrevenni, ha éppen a lehető legdirektebb és legprimitívebb módon manipulálják őket.

Hannibal ante portas 2014.02.12. 00:41:35

És csak szaporodik, egyre csak szaporodik az ilyen smmitmondó, idétlen hülye poszt.

Sírköves Slomó 2014.02.12. 00:46:37

@Patreides: Nem kétlem én hogy manipulatív az egész.

De mi az hogy pártválasztó? Majd oda megy valaki, hogy ott válassza ki kire szavaz?

Ott van a Szondaipszosz a komcsiknak, de ők is tudják kire szavaznak meg a nézőpontosok is nem ott fogják eldönteni.

A poszt végkövetkeztetése a legjobb: 'Na, hát így csal a Nézőpont. Persze csinálják nyugodtan, csak ne vegye senki őket komolyan.'

Ezzel egyet is értek. tik takk elvtársak, tik takk.

Takika 2014.02.12. 01:46:52

A megfelelo kerdesek feltevesenek oktatovideoja: www.youtube.com/watch?v=G0ZZJXw4MTA

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.02.12. 03:53:33

"Azért itt kibújik a lóláb:"

szolaskeveredes
- kibujik a szog a zsakbol vagy
-kilog a lolab

braue 2014.02.12. 05:14:02

@vega4: Na azt azért nem. A zsidók az elsők, mert kiválasztottak. Az ő sérelmeik mindenek felett!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.02.12. 05:40:47

úgy látszik, szegényellenességben működik a nagykoalíció"

De ez már szakmai kérdés, nem annyira a manipuláció a lényeg. "
akkor mi a lófasznak manipulálsz?
csakkérdem.

Wagem 2014.02.12. 05:43:08

@Pintér milliárdjai honnan vannak, fidesz maffiózók:
Ne is álmodozz pondrókám.
Az idén meglesz a 4/5-is.
Egyetért-e azzal,hogy az összefosás egy mocskos nagy svindli?
IGEN.
Egyetért-e azzal,hogy a maszop a bűnözők pártja?
IGEN.
Egyetért-e azzal,hogy Simon 240 milliója bujtatott maszop pénz,ami csak a jéghegy csúcs?
IGEN.
Egyetért-e azzal,hogy Bajnai, Kuncze,Fodor,és az öszödi állat az utóbbi 25 év leg gátlástalanabb politikai bűnözői?
IGEN..de még mennyire!

fotelfasiszta 2014.02.12. 06:24:44

@Wagem: Fleto meg mindig szabadlabon van. Ennyire volt sikeres az elszamoltatas...

alapos 2014.02.12. 06:53:28

De hol vannak a kérdések?

barli 2014.02.12. 07:03:13

Most olvasom, hogy Orbán és Áder gratulált az iráni forradalom évfordulójára. Gondolom a Teller irodából ment a levél, ennyire már csak nem hülyék így választás elött.. Itt az új botrány gyerekek, délutánra tele lesz a ketrec :)

2014.02.12. 07:07:58

@fotelfasiszta: Fletó akkor is szabadlábon lenne, ha a Nemzetben egész oldalas hirdetésben vallaná be bűneit konkrét bizonyítékokkal. Fletó ugyanis Orbán legnagyobb fegyvere, ha lesittelnék, akkor mártír lenne, így meg mumus, akivel lehet riogatni, ráadásul Ferink teljesen önként és dalolva verte szét a nagy összefogást, addig trollkodva, míg be nem vették, így már biztos, hogy az MSZP egy százalékot se tud javítani a választásokig. Orbán otthon hálát ad Fletónak minden nap, aztán hátradől, és kér egy kávét.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.12. 07:14:08

Teljesen igazad van.
Ezek a kérdések valóban sugallják a válaszokat.

Eddig is tudtuk, hogy a Nézőpont a Fidesznek, a Medián, és a most alakult Voks'14 meg az MSZP-nek nyal.

De azért kösz a cikket.

barli 2014.02.12. 07:22:00

@FILTOL: nem, de ezt így elsöre egyszerüen nem hiszem el

Psyman 2014.02.12. 07:25:14

Ez ugyanaz a helyzet, mint amikor az Összefogás azt mondja, kormányra kerülnek, hiszen az emberek több mint fele le akarja váltani a Fideszt. Azt ugyanakkor nem hangsúlyozzák, hogy a szavazók nagyjából 1/3-a hajlandó csak rájuk szavazni, tehát fényévekre vannak attól, hogy kormányt váltsanak.

Buday András · http://polgarda.blog.hu 2014.02.12. 07:30:31

Na és.

Böngészgessétek ezt: www.voks14.hu/, ami pont arra is készült, hogy ellensúlyozza a szerintük nem független intézetek eredményeit.

Bajnaiék 30% fölött, a kérdésekben Orbánék folyton vesztesként jönnek ki, szóval tök jó.

Guszty 2014.02.12. 07:41:39

"Azért itt kibújik a lóláb: mintha bizony a "zsidó" honfitársaink nem lettek volna "magyarok", a honfitárs szó ellenére."
Aha. Ha meg az van ráírva, hogy a magyar áldozatok emlékére, akkor meg az a baj, hogy a zsidó áldozatok nincsenek megemlítve külön. Van sapka - nincs sapka?

eßemfaßom meg áll 2014.02.12. 07:43:14

@Buday András: Azért reális a v14 alkalmazás eredménye, mert MINDEN közvéleménykutatónál ahol névtelenül és beazonosíthatatlanul kutatják statisztikailag reprezentatív mintán a közvéleményt ott köröket ver a patásorbán a szentdemokratákra (azért ugyebár, mert félnek az emberek megmondani névtelenül a véleményüket mert elvisz a nagyfeketeauto), ezzel szemben egy regisztrációhoz kötött, paranoiás szemmel teljesen beazonositható de legalább csak a lelkes véleménytmegmondani akarók nemismertszámú nem reprezentatív körében vezet a futottakmég csapat.

Mária 2014.02.12. 07:45:57

Semmi baj nincs azzal az oldallal.

Tipikus véleményeket fogalmaz meg, amik erőteljesen megjelentek a médiában, és amikre a következő válaszokat lehet adni:

- egyetértek
- nem értek egyet
- semleges
- nem válaszolok

Az adott válaszok alapján sorolja be a program a válaszadót valamelyik párt szimpatizánsai közé.

Talán csak annyi a hibája a proginak, hogy a "nem válaszolok" helyett a "nem tudom megítélni" válaszlehetőség kellett volna felajánlani.

A posztoló meg fejezze be a hisztit, mert nincs igaza.

A képek aljáról gondolom, "véletlenül" maradt le a négy lehetséges válasz???

És még a poszter hisztizik, hogy a Nézőpont manipulál :D

nimfus 2014.02.12. 07:46:42

Ezek úgy fogják megmatekozni a külföldről érkező szavazatokat, ahogy akarják ez nem kérdés!
De akkor mi lesz 4ev múlva(kell-e varni 4evet?)ha mar most ilyen nyilvánvaló csalásra készülnek?

Gabbesz 2014.02.12. 07:49:16

Akar-e olyan pártra szavazni,aki Kádár János koporsóhordóját tette volna meg Köztársasági Elnöknek?
Szavazna-e olyanokra, akik 4 éve az állították, hogy az Oroszokkal üzletelni elfordulás a demokráciától, sőt egyenesen hazaárulás?
Szavazna-e olyanokra, akik révén Simicska Lajos ismét hónapról-hónapra nyeri a milliárdos üzleteket, amelyek révén gyakorlatilag több pénzt lop ki a zsebünkből hetente, mint az ismert összes szoci tolvaj?
Szavazna-e arra a pártra, amely szerint a legnagyobb ellenségünk 3,5 éve az államadósság volt, majd mára még sikerült is növelni az akkori tartozást, közben eltapsolva a nyugdíjmegtakarításokat?
Szavazna-e arra a pártra, aki kormányzása kezdetén 260 Ft volt az Euró árfolyama, míg ma 310 Ft?

Mária 2014.02.12. 07:50:18

@Hannibal ante portas:

"És csak szaporodik, egyre csak szaporodik az ilyen smmitmondó, idétlen hülye poszt."

Bízzunk benne, hogy elrettentő céllal pakolja ki nagy tételben ezeket az Index a címlapra :DDD

Mária 2014.02.12. 07:53:50

Ja és a lényeg:

A posztoló nyilván NEM manipulatív céllal felejtette le a posztjából a kritizált alkalmazásra mutató linket:

partkereso.hu/

Ugye nem azt akarta, hogy a hisztiposzt alá kommentelőknek eszükbe se jusson megnézni az oldalt?

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2014.02.12. 08:04:01

@Mária:

Szerinted ez normális eredmény:

58,06 LMP és Jobbik
56,67 MSZP és EPM
53,33 DK és Lib
53,57 Fidesz

Hát ezzel most mit kezdjek?

Mária 2014.02.12. 08:04:34

@maxval a gondolkodó birca:

Mondjuk a poszter, aki a 2014-es kampányévről kezdett blogolni, inkább azon verhetné magát az oldallal kapcsolatban, hogy a Mocskosfidesz a partkereso.hu oldalon online internetes felmérésbe kezdett a voksok lehetséges megoszlásával kapcsolatban a feltételezhetően 18-50 éves korosztály tagjai között.

De hát ugye választási blogot bárki írhat, a hisztiképesség elég hozzá, nem kell vizsgát tenni se pártsemleges hozzáállásból, se éleslátásból :D

Rufus78 (talán vak vagyok, de nem hülye) 2014.02.12. 08:08:27

@ivrilider:
Attól még, mert bejáratott eszköz, konkrétan itt inkább azt szolgálja, hogy az ifjúságvédelem is bele legyen mosva a mutyiba:
"Egyetért-e Ön az alábbi megállapítással?:
Bár egy csomó családnak a megélhetését veszélyezteti, és egy piacot szubjektív, köztük politikai szempontok alapján osztott újra, de legalább a Nemzeti Dohányboltok rendszere megnehezítette, hogy a fiatalok dohányhoz jutását nagyobb hatósági szigor és ellenőrzés kísérje.
IGEN - NEM"

Mária 2014.02.12. 08:14:05

@Panther_V:

Ez nem normális eredmény, de a válaszaidat a rendszer biztosan eltárolta ;-)

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2014.02.12. 08:15:16

@Mária:

Remélem többre jut vele mint én. :-)

Netuddki. 2014.02.12. 08:16:38

Ó bammeg! Ha hallgattál volna délben mr1-et, akkor már régen leesett volna, hogy a nézőpont, századvég "szakértői" gyakorlatilag fideszesek. Vagy a fidesz seggét nyalják, nyilván nem ingyen és bérmentve...

Medgar 2014.02.12. 08:24:08

@komplikato: Nemzetállam? Mondok néhány pédát: USA, Izreal, Oroszország, Németország, Franciaország.

Ezek polgárainak túlnyomó része nemzetként definiálja az országát és büszke rá, hogy ott él. Ezt akarják kiirtani a magyarokból.

HunMag 2014.02.12. 08:29:56

Varga Áron: csúsztatásért te sem mész a szomszédba...

azt sugallod, mintha ezt csak a Nézőpont Intézet csinálná...

ugyanezt csinálja a többi "intézet" IS, csak más párthoz, oldalhoz kötődő) nézőpont szerint...

az, hogy mindegyik hazudik fel se merül benned, mint ahogy az sem, hogy mindez a játék része...

a drága jó kommunistáink rendes, gondos, emberek voltak, először KMP-ből, MKP-ből MSZMP lettek, majd a gengszterváltáskor (amikor leváltották magukat saját magukra) csináltak nekünk bal- meg jobboldalt is, hogy ne fáradjunk vele, és az ilyen egybites hülyék mint te, a "különböző" oldalak zászlaja alatt ölik egymást, miközben a gengszterek összevigyorogva kifosztanak bennünket, Téged is te agytalan !!!

Blogger Géza 2014.02.12. 08:31:23

Pl. a Medián kérdései sokszor ennél durvábban manipulatívak. Pl. amikor Bajnai feltűnt a színe, úgy hoztak ki neki a többi intézetnél mértnél szignifikánsabban erősebb támogatást, hogy előtte irányított kérdéseket tettek fel személyére, majd utána kérdezték meg, kire is szavazna a választópolgár... Nagyon próbálták futtatni.

nu pagagyí 2014.02.12. 08:33:09

A Fidesz már az első ciklusában is próbálkozott hamis közvélemény kutatási adatokkal befolyásolni a választókat. Amikor már érezhető volt az egyre fokozódó düh a társadalomban az akkori, ugyanilyen hatalomgyakorlásával szemben, a Századvég hirtelen előállt a Fidesz népszerűségének csodálatos, semmiből nem következő növekedésével.
A különbség most annyi, hogy több intézményt befolyásolnak vagy birtokolnak a háttérből (pl. Nézőpont) és a hazugságok publikációját az egész ciklusra kidolgozták. Most választásokig emelkednie kell a Fidesz népszerűségének, hogy alá tudják támasztani a választási eredményt, amit gond nélkül meghamisítanak majd, ha szükséges lesz.

Blogger Géza 2014.02.12. 08:34:35

Ez a poszt sokkal manipulatívabb a vatikáni szerződés ügyében, mint a Nézőpont kérdése. Ugyanis azt mondja, hogy "kiváltságot" ad az SZJA- felajánlás ügyében, miközben ez minden jelentősebb egyháznak meg van adva - ergo, ez nem kiváltság.

szonár 2014.02.12. 08:35:41

Egyre szánalmasabb a baloldal vergődése, ahogy az ellenfél morális lejáratásával akarnak jópontokat gyűjteni - valódi program helyett...

Miközben mindenki tudja, hogy aljas húzásokért, disznóságokért nem mennek a szomszédba. Meztelen ez menyasszony, és csúúúúnya...

HunMag 2014.02.12. 08:40:10

@nimfus: ennyire nem lehetsz nimfa " szőke nő " !!!

HA VALAMENNYI KÜLFÖLDÖN ÉLŐ MAGYAR ÁLLAMPOLGÁR (KETTŐS IS !!!) SZAVAZ, AMI EGYÁLTALÁN NEM BIZTOS, MINT AHOGY AZ SEM, HOGY MIND A FIDESZRE SZAVAZ, A SZAVAZATOK ÖSSZ MENNYISÉGE NEM ÉRI EL A 2 (KETTŐ) SZÁZALÉKOT !!!

Mielőtt hülyeségeket írsz, hívd fel apádat, ő majd segít !!!

Mária 2014.02.12. 08:42:37

@HunMag:

"Varga Áron: csúsztatásért te sem mész a szomszédba..."

De pofonért házhoz megy majd, ha a Nézőpont bepereli a fejét, mert Index-címlapon vádolja csalással az új alkalmazása miatt :D

WYW 2014.02.12. 08:44:52

Eddig 1,5 milliárd forintot fizetett nekik a kormány ezekért a kamu felmérésekért.

Akkor egyértelmű hogy a megrendelő által kívánt eredményt kell felmutatni.

WYW 2014.02.12. 08:45:55

@Blogger Géza: Viszont azt hogy melyik egyház egyház azt a fidesz mondta meg. Hogy pontosak legyünk.

Mária 2014.02.12. 08:46:12

@Blogger Géza:

"Pl. a Medián kérdései sokszor ennél durvábban manipulatívak. Pl. amikor Bajnai feltűnt a színe"

Úgy van!

Gordi felállt a színpadra 2012 október 23-án, két hét múlva meg már 16%-os támogatást mért neki a Scheiring cége, LOL :DDD

HunMag 2014.02.12. 08:49:45

@Medgar: nem kell ilyen messzire menni, azt azért megnézném, hogy a mi drága BAMEG-eseink mernének-e ennyire mondjuk szlovák, horvát, román, szerb !!! nemzetállam ellenesek lenni...

ennyire gerinctelenek a baloldalról utoljára a bolgár kommunisták (Dimitrovék) voltak, amikor felajánlották a Szovjetuniónak, hogy TAGKÖZTÁRSASÁGKÉNT CSATLAKOZNAK !

Ez még a drága jó testvéreknek is sok volt, és nem lett belőle semmi !

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.12. 08:55:04

@HunMag:

Todor Zsivkov ajánlotta fel, nem Dimitrov.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.12. 08:56:20

@Mária:

Ez nem biztos, hogy manipuláció. Bajnai felé volt akkor egy erős várakozás, hogy valamit újat hoz. 2 hónap kellett, hogy mindenki rájöjjön: csak egy szánalmas balek.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.12. 09:04:06

@nu pagagyí:

Minden profi párt kampányának eleme a hamis, de legalábbis csúsztatott közvéleménykutatási eredmény, sőt a választási eredmény félremagyarázása.

1994 óta nem volt vesztes párt, mely nem állapította meg a választások után, hogy a többség nem a nyertesre szavazott. Pedig ez iszonyú baromság. Most is meglesz ugyanaz, az Összefogás ki fogja számolni a vereség után, hogy a nép 40 %-a nem ment el szavazni, s aki elment, azok közül csak 45 % szavazott a Fideszre, tehát a magyar nép 70 %-a ellenzi a Fideszt. :-)

Ugyanez a közvéleménykutatással. A fő célok:
- reményt adni a híveknek, hogy van esély a győzelemre,
- a zavaró kisebb pártokat 5 % alá kell jósolni, hogy tisztább legyen a kép.
S pont ezt csinálja az Összefogás!

Ráadásul az első pont a Fidesznek is érdeke most, hiszen nagyon veszélyes lehet a biztos győzelemben való hit, mert esetleg sok fideszes nem megy el emiatt szavazni "úgyis győzünk" alapon.

Varga Áron 2014.02.12. 09:04:39

@hagyma: köszönöm, javítottam!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.12. 09:05:14

@Mária:

Kitöltöttem. Valóban manipulál. Nekem pl. a Fidesz jött ki, de eszem ágában sincs rájuk szavazni.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.12. 09:09:04

@Pintér milliárdjai honnan vannak, fidesz maffiózók:

Mindig elmegyek szavazni. Természetesen eszem ágában sincs a Fideszre vagy az Összefogásra szavazni.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.12. 09:16:48

@Wagem: Hogyhogy Fletó még szabadlábon van? Hogyhogy Hagyót is lassan kénytelenek lesznek elengedni, és gondolom majd még kártérítés is jár neki? Miféle elszámoltatás ez? Így viszont milyen alapon bűnözőzöd őket?

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.12. 09:18:14

Egyébként nem is gond ez. A fidesz a Nézőpontot veszi alapul, mikor stratégiát alkot? Nem baj. Tanultak a 2002-es hibáikból, képesek pontosan megismételni 2014-ben is őket.

Blogger Géza 2014.02.12. 09:20:13

@Mária: Kösz, hát ez jó, nekem Fidesz 100%, Jobbik 57% jött ki, utolsó helyen DK 7%-kal. Megnyugodtam, hogy a jobboldal osztja nézeteimet. :)

Blogger Géza 2014.02.12. 09:23:56

@WYW: Azt ugyan nem, de azt, hogy melyik kaphat állami támogatást, azt bizony a parlament dönti el. Nagyon helyesen, így ki lehet szűrni a kamuegyház üzleti vállalkozásokat, destruktív szektákat.

nu pagagyí 2014.02.12. 09:28:08

@maxval a gondolkodó birca: Ismét majmot csinált a Fidesz egy szakmából. A szakmaiság minimumát sem tartják be a hozzájuk kötődő/kitartott "közvélemény kutatók". Ugyanezt elmondhatjuk a sajtójukról, beleértve a komplett közmédiát, a tudományosnak álcázott intézeteikről (Veritás egy pátvezető irányításával) és szinte mindenről, ahol semmi keresnivalója nincs a hatalomnak.
Felesleges azzal jönnöd, hogy de a másik oldal is. Nincs másik oldal. A másik oldal maga a társadalom teljes tagozódásában, ezzel áll szemben egyetlen mentálisan beteg ember cinikus bűnözőkből álló udvartartásával és önálló akarat nélküli gyáva bábjaival.

elwood 2014.02.12. 09:32:43

@Blogger Géza: akkor átmentél a vizsgán. szerencsére nem szid le a főnököd, hogy esetleg egy-két százalékban látszólag nem értenél egyet a fidesszel.
mondjuk ez senkiben fel sem merült.

nehéz lehet hetente frissíteni, hogy mivel kell éppen 100%-ban egyetérteni.

HunMag 2014.02.12. 09:36:17

@maxval a gondolkodó birca: ezt rosszul tudod, mivel 1944-46 közt Zsivkov még egy nulla volt, Dimitrovék voltak a nagypályások...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.12. 09:37:36

@HunMag:

A SZU-hoz való csatlakozás ötlete a 70-es években volt, Dimitrov halála után 20 évvel.

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2014.02.12. 09:39:00

"Azért itt kibújik a lóláb szög zsákjából: mintha bizony a "zsidó" honfitársaink nem lettek volna "magyarok", a honfitárs szó ellenére. "

Nem akarok szőrözni kedves posztoló, de hogy kellett volna fogalmazniuk, hogy PC legyen és a Te kifinomult ízlésednek is megfeleljen?

WYW 2014.02.12. 09:39:36

@Blogger Géza: Tehát a fidesz dönti el. Iványi egyháza a jó példa hogy szűrik a kamu egyházakat. Egy okádék ez a banda.

gabuscica 2014.02.12. 09:40:27

K. baloldal, hosszan tartó undorító manipulációsorozatotok után beleütköztök egy jobboldaliba, máris vinnyogtok. Tűrjetek, barátaim, mint azok, akiket a félénk tiltakozásaik miatt (a manipulatív módszereitek ellen) zsigerből lemucsaiztatok.

Blogger Géza 2014.02.12. 09:43:53

@elwood: Meséljél már, mit kellett volna az elmúlt 1 hétben "frissíteni" ezek közül?

Szerintem a baloldalnak sokkal nagyobb frissítésre van szüksége mondjuk Paks ügyben, de nyugodtan idevehetjük a baloldal által megkötött vatikáni szerződést is.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.12. 09:45:36

@szonár: "Egyre szánalmasabb a baloldal vergődése, ahogy az ellenfél morális lejáratásával akarnak jópontokat gyűjteni - valódi program helyett..."

Jajj, de édes kis bolond vagy. 2010-ben (és 2006-ban) is írtál ilyeneket? Így hogy hangzik?

"Egyre szánalmasabb a jobboldal vergődése, ahogy az ellenfél morális lejáratásával akarnak jópontokat gyűjteni - valódi program helyett..."

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.02.12. 09:46:35

@WYW: Hűtlen kezelés? Kamu felmérésért közpénzt fizetni? Vagy nem?

gabuscica 2014.02.12. 09:49:44

@Magyarország jobban teljesít: akárhogy is, ember akkorát nem koppant, mint te 4 éve.

gabuscica 2014.02.12. 09:51:34

@fotelfasiszta: Fletó kell a Fidesz permanens 2/3-ához.

Fulek 2014.02.12. 09:53:17

@Sírköves Slomó: Hát ő biztosan nem
@nu pagagyí: Még mindig orosz a nick neved...

Blogger Géza 2014.02.12. 09:53:33

@WYW: @maxval a gondolkodó birca: Ez csak azt mutatja meg, hogy az emberek többsége nem programok alapján szavaz. A módszertan részben leírtak a alapján korrektnek tűnik a dolog, és nehéz lenne elvitatni, hogy leginkább ezek a témák foglalkoztatják a politikus közvéleményt ezekben a hónapokban, illetve itt vannak eltérések a pártok között. (A Simon-ügyet diszkréten nem is szőtték bele...)

Nyilvánvaló, hogy a választásnál hagyományok, személyek iránti szimpátia/antipátia sokkal fontosabb szerepet játszik, mint holmi programpontok. Azt úgyse tudja előre megmondani senki, pontosan mi lesz az a sok száz intézkedés, amit egy új kormány végrehajt, csak a fő csapásirányokat lehet maximum tudni.

WYW 2014.02.12. 09:54:28

@Magyarország jobban teljesít: Hűtlen kezelés nem fordult elő a fidesznél. Megmondta Pokorni 2010-ben hogy láncfűrésszel vágják le annak a kezét aki belenyúl a kasszába.

Láttál te már kar nélküli fideszest?

Na ugye?!!

gabuscica 2014.02.12. 09:54:43

@nu pagagyí: russzofil vagy ezzel a nicknévvel?

elwood 2014.02.12. 09:55:04

@Blogger Géza: az egy hét költői túlzás volt. a paksi szerződést pár éve még hazaárulásnak kellett tartanod, a tandíjat rossznak, a manyupot megvédendőnek, a rendőri nyugdíjakat megvédendőnek.

naprakésznek kell lenned a szakmában.

braue 2014.02.12. 09:55:38

@nimfus:

"Ezek úgy fogják megmatekozni a külföldről érkező szavazatokat, ahogy akarják ez nem kérdés!
De akkor mi lesz 4ev múlva(kell-e varni 4evet?)ha mar most ilyen nyilvánvaló csalásra készülnek?"

És azok a bolsik akiket a pártjuk delegál (az összes, aki összefogott), közben behunyják a szemüket. Hogyne! Nekd fogalmad sincs az eljárásról, de azért okoskodsz.

Ráadásul minek? Ígyis majd kétharmaddal nyernek.

gabuscica 2014.02.12. 09:56:40

@maxval a gondolkodó birca: Dimitrov ajánlotta fel, nem Todor Zsivkov.

WYW 2014.02.12. 09:56:43

@Blogger Géza: A Simon ügynek a választási kampányba illesztése mást fideszes cégnek van kiadva feladatul. Nevezetesen M1 közszolgálati televízió és a Magyar Nemzet.

Csak figyelj.

braue 2014.02.12. 09:57:40

@Gabbesz: Mindn további nélkül. (Bár én nem fogok, de ez itt mellékes.) A bolsik alatt is volt az árfolyam magasan:2009.03.06. 316,00

www.mnb.hu/arfolyam-tablazat?query=2008..06.26.,2009.06.25,1,EUR

elwood 2014.02.12. 09:57:54

@Blogger Géza: ja és a legfrissebb, pár hete még putyin pincsijei volt a direktíva, mostmár zdrasztvujtye tovarisi.

braue 2014.02.12. 09:59:08

@WYW: Nem kellett volna lopni és nincs mit beilleszteni a kampányba! Annyi megbukott bolsi van, hogy rettentő könnyű, a feladat.

gabuscica 2014.02.12. 10:00:22

@WYW: tévedésben vagy. Más szóval szemérmetlenül manipulálsz.

braue 2014.02.12. 10:01:15

@gabuscica: Csak most tilos neki szeetni a régi rabtartóit. Épp verik ki belőle a Stockholm szindrómát.:))

braue 2014.02.12. 10:02:38

@Magyarország jobban teljesít: És mégis sokkal jobban teljesítenek, mint a bolsik.

konrada 2014.02.12. 10:02:41

Nézd már!! Egy újszülött, aki most döbbent rá, hogy a közvéleménykutatás egy manupulatív műfaj!;)))

...pedig blogírás kezdete előtt csak egyetlen hétig kellett volna néznie az anyalap (Index) feltett kérdéseit, hogy erre r4ájöjjön, és ne legyen meglepetés számára.

...no remélem, most már végig nézi az összes kutatást, és arról fog legközelebb blogot nyítni, hogy "te jó Isten! Mekkora hülyének nézik a válaszadókat mind!...és mellesleg tényleg...!";))

braue 2014.02.12. 10:04:13

@gabuscica: Ez elég egyéttelmű. Nélküle is nyerne ma a Fidesz, de a 2018 már veszélyben lenne és nem lenne esély az új kétharmadra. Vele az sincs veszélyben.

gabuscica 2014.02.12. 10:04:34

@WYW: a Fidesz nem mondta meg, hogy egyház-e az ágostai hitvallású evangélikus vagy sem. Ahhoz pedig joga van, hogy a tolvaj szélhámosokat megfékezze.

gabuscica 2014.02.12. 10:05:57

@braue: valahogy így. Fletót nem szabad lecsukni.

braue 2014.02.12. 10:07:14

@nu pagagyí: A politikai közvélemény-kutatás mindig így működött, bárhol a világon. Ezért fizenek, a bolsi is, meg a fidesz is, meg a világ más pártjai is. Ha nem ismersz valamit, elég nagy marhaságokat mondhatsz. De minek?

WYW 2014.02.12. 10:09:19

@gabuscica: Megmondta, kár ezen izmozni.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.12. 10:10:10

@gabuscica:

Ez a te bajod, attól még nem lesz igaz a butaság, amit leírtál.

gabuscica 2014.02.12. 10:11:23

@maxval a gondolkodó birca: aha. Neked van forrásod, vagy mindvégig a levegőbe beszéltél?

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.12. 10:13:32

@gabuscica:

Van, de mivel nagyon szemtelen voltál eddig, nem segítelek. Inkább higgy saját hülyeségedben. Ostoba embereknek nem segítek. Kellemes további maszturbálást!

gabuscica 2014.02.12. 10:14:49

@maxval a gondolkodó birca: Nagyon hihető... Gondolom, ezzel az érvrendszerrel nem akarsz diplomát védeni...

gabuscica 2014.02.12. 10:19:14

Gondolom, bircuci lázasan kutatja a forrásokat... LOL!

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.12. 10:19:51

@gabuscica:

Kussolj. pondró! További válasz nem lesz tőlem, feltettelek a feketelistámra.

WYW 2014.02.12. 10:20:02

@gabuscica: Jól van barátom, te is jobban teljesítesz. Éljen a Magyar csapat!
:-)

Netuddki. 2014.02.12. 10:30:11

@Mária: @Blogger Géza: Nem az az érdekes, hogy kinek a cégei végzik a hamis "közvéleménykutatást". A kérdés az mennyi közpénzt szórnak el ebben a témában és miért? Meg melyik ömlik állandóan a "köz" médiából? Bizony. Fideszes hülyék, hülye fideszesek!

Rátóti Mutyikos 2014.02.12. 10:31:54

@FILTOL: fidesznaci! majd ha hozol EU-s orszagok vezetoitol gratulaciot az iszlamista forradalom evfordulojara akkor pofazz!

Netuddki. 2014.02.12. 10:35:44

@braue: "A politikai közvélemény-kutatás mindig így működött, bárhol a világon. Ezért fizenek, a bolsi is, meg a fidesz is, meg a világ más pártjai is."

A probléma pont az, hogy NEM a fidesz fizeti, hanem erre (is) szórja a közpénzt.

Sírköves Slomó 2014.02.12. 10:36:01

@barli: Ja, qrva nagy botrány. Az egész nyugati világ örült az iráni forradalomnak, te nagyonhülye.

konrada 2014.02.12. 10:43:34

@kovi1970: Mert melyik nem szórná???
Gondolod, hogy a mai Összefogás tagjai a kormányzásuk alatt másféleképpen tették fel kérdéseiket? Tán nem emlékszel a Sanda Peepshow módszertanára abból az időből??

...vagy esetleg egy Jobbik kormányról te mást hinnél??

...pláne az LMP-ről, figyelembe véve, milyen manupalitív módon tálalják azokat kutatásokat, amelyek az ő igazukat támogatja?

barli 2014.02.12. 10:46:03

@Sírköves Slomó: nem azt mondtam, hogy botrányos, hanem hogy botrány lesz. Különben nem került volna a címlapra.

barli 2014.02.12. 10:46:43

@Sírköves Slomó: a forradalomnak még igen, de ami azóta van, annak nem annyira

braue 2014.02.12. 10:57:50

@kovi1970: Mikor a bolsik voltak hatalmon, akkor meg ők szórták rá. Ne legyetek már álszentek! Mindenki ezt teszi. Szerte a világon. Olyasmit a más szemére vetni, amit magad is teszel, nem éppen fair.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.02.12. 10:57:52

@barli:

Ez megint egy választási műbotrány.

Ez az ország nemzeti ünnepe. Bevett szokás a diplomáciában egymás nemzeti ünnepén gratuláció küldése.

braue 2014.02.12. 11:00:47

@konrada: Ahogy mondod. És a világ is így működik. Csak mi hisszük (illetve néhény nem világlátott), hogy ez csak itt van így.

braue 2014.02.12. 11:02:23

@maxval a gondolkodó birca: Csak semmi hatása nem lesz. Ahogy a többi a polgárokat nem érdeklő szarkodásnak. Csak akkor minek?

Blogger Géza 2014.02.12. 11:07:47

@elwood: Ki írta pár hete ezt a pincsit? Te erősen le vagy maradva, évek óta a keleti nyitás van napirenden. Hozzátéve, hogy itt nem politikai (amire a megjegyzés vonatkozott), hanem energetikai-pénzügyi együttműködésről van szó.

Blogger Géza 2014.02.12. 11:12:53

@elwood: Frászt kellett a paksi szerződést hazaárulásnak tartani, ezt csak a vörös csürhe böfögi. A Fidesz ugyanúgy megszavazta a 2009-es és 2011-es parlamenti határozatot, mint más pártok.

nimfus 2014.02.12. 11:13:09

Aha, ja:
"Eddig mintegy 500 ezer külhoni magyar tette le az állampolgársági esküt – mondta Magyarország vidékfejlesztési minisztere a vajdasági Palicson tartott Szent István napi ünnepségen tartott beszédében."(Google)
Ők fognak levélben szavazni. Tehát LEVÉLBEN!
Első ránézésre kicsit több mint 2%...

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2014.02.12. 11:19:09

@Blogger Géza:

,,Tudnunk kell dolgokról. Nem lehet az oroszokkal olyan megállapodást kötni, olyan szerződést aláírni, amelyet tíz évre titkosítanak, hogy mi ne tudhassuk meg, hogy pontosan honnan, kik, hogyan befolyásolják az életünket, és pontosan milyen gazdasági számítások alapján várhatjuk Magyarország felemelkedését vagy éppen meggyengülését.

Ez a mi életünk, ez nem a kormány a kormány biznisze. Ez a mi életünk. És aki elveszi a választott képviselőktől a valóságos helyzet megismerésének jogát, 48 órával az aláírás előtt jelenti be, hogy egyáltalán valami készülődik, az valójában puccsot hajt végre a magyar alkotmányos rend, a magyar népképviselők és az egész magyar néppel szemben."

2007-2010.orbanviktor.hu/beszedek_list.php?item=38

Blogger Géza 2014.02.12. 11:23:31

@Panther_V: Milyen szerencse, hogy itt az aláírást már 5 évvel megelőzte a parlamenti határozat, így senkit nem érhetett meglepetésként a bővítés...

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2014.02.12. 11:24:52

@Blogger Géza:

Nem a bővítés a gond. A titkosítás és amit ezzel kapcsolatban akkor mondott.

Blogger Géza 2014.02.12. 11:25:18

@nimfus: Kizárt, hogy ezek mind szavaznak is, az optimista becslések 100-200 ezer szavazóval számolnak. S mivel ők a döntő terepen, az egyéni körzetekben nem szavazhatnak, minimális befolyásuk lesz a végeredményre.

Sírköves Slomó 2014.02.12. 11:29:31

@maxval a gondolkodó birca: @barli:

Ez teljesen helyénvavó. Még az is helyénvaló hogy a patkány Göncárpinak is gratuláltak, persze utána kezet mostak remélem.

Sírköves Slomó 2014.02.12. 11:32:09

@kovi1970: Elolvastad okoska? A maszop kormány sara ez a kótyavetye (is).

elwood 2014.02.12. 11:43:57

@Blogger Géza:
tudom, hogy tudod, hogy nem mondasz igazat, csak a rend kedvéért:

Orbán 2008:

"Történik valami, ami Magyarországon mindannyiunk számára figyelmeztető lecke. Anélkül, hogy külpolitikai kalandokba bocsátkoznék, szeretném Önöket tájékoztatni arról, hogy Magyarországon éppen puccs van. A magyar kormány puccsot hajt végre a magyar parlament ellen. A magyar kormány puccsot hajt végre a saját népe ellen" - mondta Orbán hat éve a Gyurcsány-kormány és az Oroszország közötti, a Déli Áramlat gázvezetékről szóló megállapodás aláírásáról."

"Tíz évre titkosított, hosszú távra szóló szerződést köt Oroszországgal a XXI. századot és a magyar nép, a teljes Kárpát-medencei életét döntően meghatározó kérdésben: az energia kérdésében. Úgyhogy arról mi semmit nem tudunk. "

Blogger Géza 2014.02.12. 11:55:55

@elwood: Látod, mondtam, hogy le vagy maradva, ez rohadtul nem a múlt héten volt, hanem 6 éve, és amúgy sem Paksról szólt, hanem a gázvezetékről. (Ami szemben a nukleáris témakörrel, kevésbé érzékeny téma, és ott semmiféle titkosítás nem indokolt.) Egyéb csúsztatási próbálkozás?

elwood 2014.02.12. 11:56:32

mondjuk más vicceket is tartogat a 2008-as fidesz álláspont:
noemisszio.blog.hu/2014/01/13/idogep_dr_illes_zoltan_velemenye_2008-bol

"Sajnos Magyarországon 2006-ban csak választást lehetett nyerni az alacsony gázár csalóka ígéretével!"

"Az atomlobbi és más gazdasági körök pedig állami pénzből 1000-1500 milliárdért akarják meghosszabbítani a paksi atomerőmű élettartamát, annál is inkább, mert az ilyen adófizetői pénzből finanszírozott állami nagyberuházásból jó sokat lehet lopni. Ez akadályozza igazán a zöldipar térhódítását."

"A nukleáris energia kérdése szerintem annyira fontos, hogy a paksi atomerőmű élettartam hosszabbításáról feltétlenül népszavazást kellene tartani."

ertelmetlensegi 2014.02.12. 12:16:00

A Nézőpont is Fidesz-KDNP közeli.

Blogger Géza 2014.02.12. 12:21:55

@elwood: Ez nem Fidesz álláspont, hanem Illés álláspontja volt - ő következetesen most sem szavazta meg a bővítést. Bizony, a demokrácia ilyen, az ember néha kisebbségben marad az álláspontjával, és fejet kell hajtania a többség előtt.

jómegmondom 2014.02.12. 12:23:06

@Magyarország jobban teljesít: "Jajj, de édes kis bolond vagy. 2010-ben (és 2006-ban) is írtál ilyeneket? Így hogy hangzik?

"Egyre szánalmasabb a jobboldal vergődése, ahogy az ellenfél morális lejáratásával akarnak jópontokat gyűjteni - valódi program helyett..." "

nem tudom, szerintem az 1 millió új munkahely, a külhoni magyaroknak kettős állampolgárság elég valódi programnak tűnnek.
Talán volt még program, de már nehéz lenne rekonstruálnom az akkori kampányt és szlogeneket.
Ha meg a jobboldal alatt a jobboldalt érted, akkor a jobbik programját is hozzá veheted. 2010-hez.

Lord Snow 2014.02.12. 12:23:44

Kurvára nem érdekel, hogyan csal a Nézőpont.

Az érdekel, hogyan csal a választáson az állampárt, a pártállam kiszolgálói és a kirendelt pártszervezet, a "Nemzeti" Választási Bizottság, élén egy párttitkárral.

Ez érdekes. A pénzszivattyúkat unom.

Netuddki. 2014.02.12. 12:27:49

@braue: "Mikor a bolsik voltak hatalmon, akkor meg ők szórták rá. Ne legyetek már álszentek! Mindenki ezt teszi. Szerte a világon. Olyasmit a más szemére vetni, amit magad is teszel, nem éppen fair."

Jaaaa! Ha más lop akkor nektek is lehet? A tolvaj az tolvaj, bármelyik oldalon is van B+!

Amúgy nem tudom ki hogy van vele, de én nem örülök neki ha a befizetett adóm jó részét elszórják, ellopják. Azt a pénz én is el tudom költeni, ha teszem azt annyival kevesebb adót szednének be mint amit elpocsékolnak.

Netuddki. 2014.02.12. 12:28:28

@braue: "Mikor a bolsik voltak hatalmon"

Mellesleg most is a bolsik vannak hatalmon...

Sírköves Slomó 2014.02.12. 12:28:48

Simon itt van? Melyik blogon bújkál?

Netuddki. 2014.02.12. 12:30:53

@Sírköves Slomó: "Elolvastad okoska? A maszop kormány sara ez a kótyavetye (is)."

Balfasz fidesztroll!
1. A tompikátok elbaszott 5 milliárd forintot.
2. A maszoposok elkótyavetyélték.

A sorrend ez baszod! Kettőnk közül meg te vagy aki nem tud szöveget értelmezni, úgyhogy csak olvasd el még egyszer a cikket!

Lord Snow 2014.02.12. 12:33:02

@jómegmondom: Igen, az 1 millió új munkahely, az jó "programpont" volt, látjuk is, hogy komolyan gondolták: van már pár közmunkás-rabszolga, és nőtt a KÜLFÖLDI munkavállalók száma.

Volt még olyasmi is talán, hogy radikális adócsökkentés köll (ennek is az ellenkezőjét valósították meg), és még volt pár pontja a "programnak". Egyszerűbb adózás, ilyesmi. Az elszámoltatás benne volt? Nem?

Az alkotmány egypárti eltörlése (rendszerváltás) mondjuk nem volt benne a "programban", erre nem kértek (és nem kaptak) felhatalmazást, de hát mindent nem lehet beleírni a "programba", ugye.

Szelid sunmalac 2014.02.12. 12:39:29

@szonár: Hu de ismeros ez valahonnan! Meselj csak, mi is volt a programja a fidesznek 2010-ben?

Szelid sunmalac 2014.02.12. 12:41:43

@Sírköves Slomó: Meselj mar, hogy a Goncz miert volt patkany? Mert o kuzdott az oroszok es kommunistak ellen, mikozben a fenyesseges vezetod meg a segguket nyalja?

Sírköves Slomó 2014.02.12. 12:50:43

@kovi1970: Ja, a miniszterek minden nap ezt csinálják, vásárolnak, kölrik a zsét vmi céllal, érted.

A maszop meg hagyta szétrohadni a cuccot, mint az országot. Mára meg ők rohadtak szét. Isten nem ver bottaa.

Sírköves Slomó 2014.02.12. 12:51:36

@Szelid sunmalac: Mert ez volt a beceneve a komcsi börtönben a spiclinek, mint az köztudott.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.02.12. 12:52:35

Bárki vádolta e valaha akárcsak az objektivitás látszatával is a Nézőpontot?

Szelid sunmalac 2014.02.12. 12:57:45

@Sírköves Slomó: Spicli. Ertem. Gondolom te ott ultel mellette a cellaban, mint 56-os forradalmar! Na mesz te a picsaba!
Az osszes koztarsasagi elnok kozul o volt az, akit megosztottsag nelkul az egesz orszag szeretett es elfogadott, aki barhol megfeleloen kepviselte az egesz orszagot. Megegyszer: az EGESZ orszagot. Nem csak az egyik felet, vagy meg azt se.

Sírköves Slomó 2014.02.12. 13:07:50

@Szelid sunmalac: Na persze. SZDSZ csicskás volt milliószor sértett alkotmányt, olyan volt elnöknek mint Smittpali. A rendszerváltáskori felelősségrevonás fő szabotőre árpibácsi.

Csak smittpali olimpiai bajnok is volt, nem csak kommunista besúgó.

braue 2014.02.12. 13:11:43

@kovi1970: Nekünk? Én nem vagyk semmilyen elköteleződött, se fideszes, se egyéb. És igen. bevett szokás az egész világon. Nekd se fájt, mikor nem a Fidesz csinálta. És ez szánalmas.

braue 2014.02.12. 13:14:03

@kovi1970: "Mellesleg most is a bolsik vannak hatalmon..."

Ezt meg a vöröskönyves volt munkásőrök szajkózzák, hasztalan, akik kifosztották a családom és megölték nagyapámat. Most meg mind demokratának nevezi magát a sok mocskos gyilkosa. Ez még szánalmasabb.

Sírköves Slomó 2014.02.12. 13:19:31

@braue: Ja én is úgy vagyok vele, hogy ha valaki független is meg demokratais meg szakértő is, akkor minek mantrázza ezt éjjel nappal? Nem biztos benne?

Szelid sunmalac 2014.02.12. 13:23:26

@Sírköves Slomó: Olimpiai bajnok! Muhhhahahaa! A kispadon, persze! Csak epp o nem tett semmit az eremert, hanem masok tollaival ekeskedett. Olimpiai bajnok! Koszonom!

Szelid sunmalac 2014.02.12. 13:34:55

@Sírköves Slomó: Ne terelj baszki, ne terelj! En nem is mondom magam olimpiai bajnoknak!

Sírköves Slomó 2014.02.12. 13:35:22

@Szelid sunmalac: Persze gondoltam hogy hazudsz ezért utánanéztem: 72es müncheni olimpián csapatban olimpiai bajnok Smittpál, a csapat legjobb eredményét érte el.

Te nem Árpibácsi vagy személyesen?

jómegmondom 2014.02.12. 13:38:16

@Lord Snow:

programrol van szo, nem megvalositasrol. Igen, 1 m. munkahely es a kettos allampolgarsag mellett az adocsokkentes is benne volt, elszamoltatas is, IMF hitel elleni fellepes, devizahitelesek segitese, nemzeti konszenzus. Nem volt program? Noormalis?

Szelid sunmalac 2014.02.12. 13:41:20

@Sírköves Slomó: Hagyjal mar a hulyesegeiddel!
Az 1968-as mexikóvárosi olimpián B. Nagy Pállal, Fenyvesi Csabával, Kulcsár Győzővel és Nemere Zoltánnal olimpiai bajnok lett a párbajtőrcsapat tagjaként. Az egyéni versenyben nem szerepelt.
Az 1972-es müncheni olimpián a párbajtőrcsapattal sikerült megismételnie az olimpiai győzelmet, ekkor Erdős Sándorral, Fenyvesi Csabával, Kulcsár Győzővel és Osztrics Istvánnal.[4] Az egyéni versenyben a harmadik körben kiesett.
A világbajnokságokon csapatban 1973-ban ezüst-, 1974-ben és 1975-ben bronzérmes volt. Részt vett az 1976-os montréali olimpián is, ahol az 1972-essel megegyező összetételű párbajtőrcsapattal 4. helyezést ért el. Az egyéni versenyben nem indult.

A csapat legjobbja, mi?

braue 2014.02.12. 13:47:09

@Szelid sunmalac: Te nyertél legalább egy kerületi versenyt bármiben kisüttörő? Már, hogy ennyire fikázol egy olimpiai bajnokot.

braue 2014.02.12. 13:48:40

@Szelid sunmalac: Ki is gúnyolnának. Olimpiai bajnok meg az lett, aki a szabályok szerint megküdött érte. Ha neked az valamiért sértő is.

Szelid sunmalac 2014.02.12. 13:49:05

@braue: Mhm. Karateban orszagos masodik, fiatalabb koromban triatlonban orszagos harmadik, uszasban teruleti harmadik, az orszagoson nem indultam.

De hogy is jon ide ez? Nem en fikaztam a Gonzot es bezzegeltem az un. olimpiai bajnok Schmittel.

braue 2014.02.12. 13:53:34

@Szelid sunmalac: És nem becsülöd más sokkal komolyab teljesítményét? Akkro te a leghülyébb volt sportolók közé tartozol.

A karate melyik ágában veresenyeztél és kb. (csak, hogy ne lehessen azonosítani)mikor lettél ott országos második? Csak mert ismerős vagyok némileg a dologban. Persze ott a másik becsülésére tanítanak ezerrel. Neked úgy látszik feleslegesen.

eßemfaßom meg áll 2014.02.12. 13:55:24

@Szelid sunmalac: "Olimpiai bajnok! Muhhhahahaa! A kispadon, persze! Csak epp o nem tett semmit az eremert, hanem masok tollaival ekeskedett. Olimpiai bajnok! Koszonom!"

Néha frissítsd a brossurádat:

www.168ora.hu/bluzone/melleszurtak-57895.html

"Nem igaz, hogy Schmitt Pál csupán tartalék volt a két olimpián. Valójában a 12 csapatmérkőzésből 10-szer volt a csapat tagja, és mindkét döntőben szerepelt. Összesen 34 asszót vívott, ebből 21-szer nyert. Méltán kapta meg tehát mindkétszer az aranyérmet."

Sírköves Slomó 2014.02.12. 14:01:13

@Szelid sunmalac: Büszke lehetsz magadra.

www.sports-reference.com/olympics/athletes/sc/pal-schmitt-1.html
Az eredmény:
Schmitt Pál olimpiai bajnoki címet párbajtőr csapatversenyben nyert 1968-ban, Mexikóban és 1972-ben, Münchenben. 1968-ban öten osztoztak a bajnoki címen, közülük a leggyengébb teljesítményt Schmitt nyújtotta 15 csörtében szerzett 9 győzelemmel, 2 döntetlennel és négy vereséggel (67%-os teljesítmény), egyéniben nem indult. 1972-ben, Münchenben már a csapat legjobbja volt 20 csörtéből szerzett 12 győzelemmel, de egyéniben a magyarok közül a leggyengébb teljesítményt nyújtotta, mert Fenyvesi Csaba aranyérmes, Kulcsár Győző bronzérmes lett, viszont Schmitt nem jutott a legjobb 16 közé.

''1972-ben, Münchenben már a csapat legjobbja volt 20 csörtéből szerzett 12 győzelemmel''

Szelid sunmalac 2014.02.12. 14:01:28

@braue: Ez most valami farokmeregetes?
A kerdesedre valaszoltam. Igen, a sportszerusegre tanitanak. Alazatra es szerenysegre, amikbol egyik sem volt meg a Schmittben, csak a nagyzolas, a masok tollaival valo ekeskedes es a farvizenevezes. Ha ezek kozul barmelyiket csinalnad egy karate edzesen, a tobbiek szarra is vernenek.
Az ilyen sportolot nem tudom becsulni. De mas egyebert sem. En pl. minden diplomam magam tettem le, soha nem csaltam, mindent magam irtam. Ha sportolokent meg lehetett is tisztelni, innentol vegkepp megvetem.

Te meg azt gondolsz, amit akarsz.

braue 2014.02.12. 14:05:30

@eßemfaßom meg áll: És ehhez hozzájön, ha esetleg úgy is lett volna, akkor egy sportoló, aki nem becsüli a másik teljesítménylét? Egy állítólagos karatés, aki nem tiszteli a magáénál komolyabb teljesítményt, vagy az ellenfelet, mikor a karate oktatást minden ágban azzal kezdik, az sokkal nagyobb baj, minthogy hülyeséget beszél. Az egy bizonyítvány, amit magáról állít ki. És egyáltalán nem jó bizoynítvány.

braue 2014.02.12. 14:08:00

@Szelid sunmalac:Szóval kamu. Értem én. Sőt, megértem. Gyűlölöd a világot, mert vannak nálad sokkal jobbak, mikro a munkásőrségnél azt mondták neked, hogy ti vagytok a legjobbak, a különlegesek közt is a kiválasztottak. Értem én, sőt megértem.

braue 2014.02.12. 14:09:23

@Sírköves Slomó: Nem tudja, hogy a wikit bárki átírhatja. Még az írni tudó kommunisták is.:))

liebend 2014.02.12. 14:09:44

A cikket jegyzőhöz fordulnék: ha ez nem egy pártpreferenciát kereső, tehát nem pártokhoz köthető válaszok alapján dolgozó kérdőív lenne, talán igazad is volna. De, tekintsd a módszertanát: "A pártok egyes kérdésekre adott válaszai közvetlen megkereséseken alapuló visszajelzések, ennek hiányában hivatalos pártprogramok, illetve néhány esetben a pártok politikusainak médiamegjelenései, gondolatai alapján kerültek rögzítésre. Megalapozott változtatási kérelmek esetén a rögzített válaszok módosításra kerülhetnek." A nagyobb baj ezzel a kérdéssorral inkább az, hogy aránytalanul több a fideszes téma, mint az ellenzéki és ez torzítja a dolgot, de maga a kérdéssor a vállalt módszertan alapján korrekt: nézze meg mindenki az összes kérdést, nem csak a mazsolázottakat: www.partkereso.hu

Sírköves Slomó 2014.02.12. 14:10:26

@Szelid sunmalac: Kínos ugye? Kezdettől a csapatbajnokságról van szó, te meg még most is hazudozol.

Sírköves Slomó 2014.02.12. 14:12:07

@braue: A wikin nincs semmi olyan hogy a tőrcsapatban ki lett a legjobb. Az én linkemen van.

Amit hazudik az az egyéni bajnokság, abban meg Smitt érmes se lett.

braue 2014.02.12. 14:16:55

@Sírköves Slomó: Azt azért nem feltételezetem, hogy nem a tárgyban tesz be linket. Ezentúl vigyázni kell vele, mert nagy kamugép.

ArnWald 2014.02.12. 14:23:02

Engem az ilyen típusú kérdésfeltevés már a Naaaagy Neeeeemzeti Konzultáció két igen értékes levelében is rohadtul irritált. Vissza is küldtem a méltó válaszokat. :)

Amúgy kitöltöttem a tesztet, csak megerősített az eddigi választásomban, második helyre kihozta az elempét, az ezek közül legszimpatikusabb bandát, sz'al kösz, nézőpont! (Első helyre a legalsó ikont hozta ki, amire nagyon rá kellett keresnem, hogy milyen párt logója is az... Biztos célzottan töltöttem ki. :)

Sírköves Slomó 2014.02.12. 14:23:36

@braue: Az egy dolog hogy ő mit hazudik, de a durva az hogy a google keresés után kiderül, hogy a baller médiának volt pofája a Smitt botrány idején elhazudni az olimpiai eredményeket is, ettől van ez a sok hülye.

eßemfaßom meg áll 2014.02.12. 14:27:19

@Sírköves Slomó: De leglább a ballib médiában volt annyi gerinc, hogy kijavította magát később (168-órás link fentebb) csak van aki nem töltötte le a pártközpontból a frissítéseket és nyomja tovább a régebbi verziót.

braue 2014.02.12. 14:35:26

@ArnWald: Te ilyesmire veszed a fáradtságot? És azt képzeled érdelki őket? Nem sok dolgod lehet az életben.

braue 2014.02.12. 14:38:13

@Sírköves Slomó: Nekem nem meglepetés, hogy a sajtó hazudik. Olyan nincs, hogy független sajtó, hacsak nem az ír, aki ki is adja, aki pénzeli.

Mondjuk az a legalja, ha valaki komoly nemzetközileg elért sportteljesítményét is megkérdőjelezik önös politikai érdekből. Ennél több tartás kellene bárkinek, nemhogy egy értelmiséginek.

_phu 2014.02.12. 14:57:47

A fideszes bérkommentelőket azért fizetik, hogy a pártközpont álláspontját böfögjék vissza. Minden politikai blogon ez megy, érveket felhozni teljesen felesleges, mindent letagadnak, hazudnak, terelnek, pont mint a pártközpont.
De amikor bolsiznak, komcsiznak, az már tényleg vicces.
Jól megfizetik a hazaárulást?

braue 2014.02.12. 15:04:12

@_phu: Értelmes hozzászólás, magas IQ-ra vall.

SPYD3RM4N 2014.02.12. 15:27:11

@braue: Hogy magadra vetted, bolsi!

Gunboat-Diplomat 2014.02.12. 15:30:06

""Még több" hatáskört! Hiszen már eddig is sok van az EU-nál, de ők "még többet" akarnak! Nem lett volna elég azt megkérdezni, hogy több vagy kevesebb legyen?"

Meglehetősen nehezen cáfolható tény, hogy az unió, gyakorlatilag létrejötte óta egy több és több hatáskört emel tagállamiról uniós szintre. Nem igazán emlékszem mondjuk az elmúlt egy évtizedből olyan jelentős hatáskörre, amit az unió visszatolt volna tagállami szintre.

"Ez meg nyilván a Fidesz válasza lenne a keleti partnerséggel és EU-val kapcsolatos politikára, szemben a baloldali ellenzékkel, ami a keleti partnerség rovására maradna a nyugati vonzáskörzetben."

Jelen pillanatban a baloldal kampányának egyik fő eleme az, hogy at atomerőmű vásárlással 'orosz gyarmat' leszünk. Ennek kapcsán konkrétan hazaárulóznak. Függetlenül attól, hogy korábban a a kormány, illetve az ellenzéke milyen álláspontokat hangoztatott jelen állás szerint az ellenzék bizony a keleti partnerség rovására követel 'több Európát'.

"Eszem ágában nincs a DK-t védeni (lásd egy bekezdéssel lejjebb), de a DK sem azért akarja felülvizsgálni a szerződést, mert gonosz módon direkt kevesebb pénz adna az egyházi szociális intézményeknek, mint az államiaknak"

Pedig amikor a DK jelenlegi elnöke vezette a kormányt, akkor bizony pontosan ez történt.

"Szanyi szerint például egy havi 85 ezer forint körüli összeg lenne elképzelhető. Ez viszont évente nagyjából tízezer milliárd forintba kerülne, ami a tizenhatezer milliárdos költségvetéshez képest hatalmas összeg, a politikus hangsúlyozta, hogy ez persze együtt járna a költségvetés struktúrájának, a kiadások és a bevételek teljes átalakításával.

Most az unión belül aláírásgyűjtés zajlik a feltétel nélküli alapjövedelem bevezetéséről, a polgári kezdeményezés azt sürgeti, hogy az Európai Bizottság bátorítsa a tagállami együttműködést az alapjövedelem bevezetésére. Szanyi és Schiffer is azt mondta, hogy pártjuk támogatja ezt a kezdeményezést, mert fontos az alapjövedelmről szóló társadalmi vita."

------

"Mindent egybevetve" nem látok kiugróan manipulatívan megfogalmazott kérdést, és a különböző pártok kommunikációja szerinti válaszokat megadva ki is jön a megfelelő válasz.

Ezzel együtt kötve hiszem, hogy bárki a Századvég Pártkeresője szerint döntene a szavazatáról, de az online 'játék' nagyjából pontosan összefoglalja mindazt, amivel a különböző pártok megkülönböztetni próbálják magukat egymástól (leszámítva a 'mit utálok a legjobban a másikban' szokásos mantráit, de az amúgy sem jellemzően a bizonytalanoknak, hanem a biztos párválasztó, mindenféleoldali híveknek fontos. Például láthatóan a poszt szerzőjének.)

Szúnyog 2014.02.12. 15:40:18

@barli: "Most olvasom, hogy Orbán és Áder gratulált az iráni forradalom évfordulójára. Gondolom a Teller irodából ment a levél, ennyire már csak nem hülyék így választás elött.. Itt az új botrány gyerekek, délutánra tele lesz a ketrec :) "

És mi ezzel a gond?

eßemfaßom meg áll 2014.02.12. 16:57:06

nyilván a Nézöpont "csalása" miatt lett ez az eredmény:

index.hu/belfold/2014/02/12/nem_izgatta_fel_a_valasztokat_az_osszefogas/

"Az aktív választókat tekintve a Fidesz 51, az Összefogás 33, a Jobbik 13 százalékot kapna, ha ma lenne a választás. Az LMP a 2 százalékával itt is messze áll parlamenti küszöbtől. Ha az adatokat betesszük a Political Capital mandátumkalkulátorába, akkor - mint már hónapok óta - sima Fidesz-kétharmadot kapunk."

SPYD3RM4N 2014.02.12. 16:57:40

@Gunboat-Diplomat: Megdöbbentő, hogy jól látható módon egyik általad idézett részt sem értetted meg a cikkből. Nem sértegetésből, hanem ez tényleg durva, tök jellemző tünet.

Gunboat-Diplomat 2014.02.12. 17:23:12

@SPYD3RM4N:

Ez van, tele van ez az ország hülyékkel, már azt sem sikerült megértenünk, hogy a "Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet" az annyit tesz, hogy a rendszerváltás óta minden kormány hazudott.

Segítek: de, tökéletesen érthető az egész cikk. Nem is sikerült érdemben vitatnod az általam leírtakból semmit. És ha valami jellemző tünet, az éppen ez. Egyik 'oldal', egyik párt hívei sem képesek az érvelő vita minimumára sem, csak hajtogatják az előrágott, szájukba adott mantrákat. És lehülyézik azokat, akik erre nem hajlandóak.

komplikato 2014.02.12. 17:46:33

@elwood: Csak jelzem, hogy egy cikk szerin Illés nem szavazta meg a dolgot, mivel állítólag ő (is) vár a fúziós erőművekre. Na most persze utólag azt nyilatkozik amit akar, vagy igaz vagy nem. Fúziós erőművek meg 20-50 év múlva lesznek, HA miden jól megy addig is.

SPYD3RM4N 2014.02.12. 18:28:34

@Gunboat-Diplomat: Egyrészt én nem egyik vagy másik oldal vagyok. Másrészt nem "érdemben" nem sikerült vitatnom az általad leírtakat, hanem egyáltalán nem érveltem se pro, se kontra semmi kapcsán. Egyszerűen csak leírtam, amit látok. Ez nem képességbeli hiány, hanem olyan sokat kéne érvelésként írni, amire már lusta voltam.

Minden általad leírt meglátás olyan, ami arról tanúskodik, hogy nem értetted meg a cikk mondanivalóját, legalábbis ami az egyes általad említett kérdésekkel kapcsolatban leírtakat illeti. Hogy miért mondom ezt? Csak az EU-val kapcsolatos kérdés, példaként. A kérdés nem arra vonatkozik - amiről te írsz -, hogy az EU történelme folyamán korábban nőtt vagy csökkent-e a közösségi hatáskör. Hanem arról, hogy nőjön-e vagy csökkenjen a jövőben. A cikk e kérdés megfogalmazása kapcsán továbbá azt emeli ki, hogy az sugalmaz: "még több". Ha valakitől azt kérdezem, hogy "Még tovább akarsz hízni?", akkor nyilván arra utalok, hogy szerintem jelenleg túlsúlyos. A semleges megfogalmazása egy ilyen kérdésnek elég egyszerű feladat, pl. így hangozhat: "Mekkora az Ön ideális testsúlya?" Na az e két kérdésfeltevés-stílus közötti különbségekről szól a cikk. Te meg képes voltál azt leírni ennek kapcsán, hogy "hát miért, szerintem az EU eddig csak növekedett". Persze ez is egy meglátás. Csak nem a cikk mondanivalójához kapcsolódik. Na ugyanígy az összes többinél.
süti beállítások módosítása